Dålig start

Det har varit en dålig start på min flytperiod eftersom jag dragit på mig feber, ont i varje led och huvudvärk. Jag har noll aptit, speciellt på en Modifast-shake. Fick i mig tre av fyra påsar igår, men troligtvis tillräckligt med vatten iallafall.

Under flytperioden fick man välja mellan att dricka Modifast eller Nutrilett. Jag valde Modifast eftersom man måste äta mindre antal fast mål. Med Modifast äter man fyra påsar av shake, soppa eller pudding varje dag till skillnad från Nutrilett då man måste äta sju påsar varje dag. Det skulle jag ha svårt att få i mig. Man ska ju även få i sig minst 1,5-2 liter vatten. Utöver vatten får man dricka bubbelvatten, buljong, kaffe, the och i enstaka fall lightläsk.

Nu ska jag dricka en kopp buljong och kura ihop mig i soffan framför Vakna med NRJ. Skulle behöva plugga lite egentligen eftersom jag har både diktat, insändningsuppgifter och medicinska termer att skriva och plugga in, men det är inte mycket att göra åt att man blir sjuk någon gång ibland. Får hoppas jag känner mig lite piggare senare under dagen så jag kan sätta mig och plugga lite!



Kommentarer
Karolina

Krya på dig och hoppas att du snart mår bättre! Jag ska sätta igång med "berättelsen" i Kommunikation nu, vet bara inte vad jag ska skriva... Har kört fast! :(

Svar: Jag har inte heller den blekaste aningen om vad jag ska skriva om. Jag skulle kunna skriva ingående om många ämnen som berör mig, men dels vet jag inte hur mycket jag vill lämna ut mina innersta tankar om saker och ting och sen vet jag inte om det liksom passar själva "argumentationsdelen" så att säga. Jag tycker det är svårt vad man ska skriva om. Men något lär jag väl hitta på :P
Madeleine

2013-02-12 @ 09:51:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

levalangre.blogg.se

Denna blogg heter Leva längre, eftersom det är vad den handlar om. Den handlar om mitt val att genom en GBP-operation få tillbaka mitt liv från fetman. Mitt val för att kunna leva ett långt och aktivt liv med min sambo och mina två barn.

RSS 2.0