Helgen

Det har varit dålig uppdatering här. Jag är hos min pappa och bonusmamma och har varit här sedan i lördags. Jag och Elliot var här under dagen i lördags och iv blev kvar över natten eftersom vi stannade för att se Melodifestivalen och Elliot somnade på soffan. På söndag morgon ringer Johan och talar om att Ebba har spytt ner hela sin säng, hela vår säng och flera gånger till under natten och morgonen så därför blev vi kvar en natt till så att Johan kan sanera huset och så att Elliot slipper magsjukan denna gången. Därför har jag inte orkat uppdatera när jag sitter på telefonen mestadels.
 
Nu sitter jag dock vid en dator för att kunna plugga lite, var tvungen att skriva ner veckans termer. 75 (!) stycken inom områdena hud, öron-näsa-hals och obduktion ska jag lyckas memorera tills på torsdag.. Det har ju gått bra hittills, men jag blir förvånad över mig själv om jag lyckas sätta alla 75 på torsdagens veckotenta. 
 
Det har iallafall gått bra i helgen, när de andra satt och smaskade godis och chips i soffan till Melodifestivalen så hade jag min Modifast chokladpudding, så det gick ingen nöd på mig. Det var dock en kraftprövning att sitta med min lilla sparrissoppa när de andra åt smördegsinbakad fläskfile med champinjoner, klyftpotatis och gorgonzolasås... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

levalangre.blogg.se

Denna blogg heter Leva längre, eftersom det är vad den handlar om. Den handlar om mitt val att genom en GBP-operation få tillbaka mitt liv från fetman. Mitt val för att kunna leva ett långt och aktivt liv med min sambo och mina två barn.

RSS 2.0