Medicinering

Som GBP-opererad så måste man äta mediciner hela livet. Detta eftersom tunntarmen kopplas förbi och där tas en hel del viktiga vitaminer och annat upp. Man har därför en begränsad förmåga att tillgodose kroppen med vissa ämnen. Jag har redan nu börjat med dessa mediciner. De mediciner jag har är:

Calcichew - Kalcium och D-vitamin
Niferex - Järn
Behepan - B12
Apoteket kvinna - Vitaminer och mineraler

Tre månader efter operationen kommer jag även äta Pantoprazol förebyggande mot sår i magsäcksfickan, och jag kommer ta Fragminsprutor i åtta dagar efter operationen för att förhindra blodproppsbildning. Niferexen kommer jag möjligtvis kunna trappa ner eller ta bort om värdena ser bra ut. Men de andra tre kommer jag få dras med resten av livet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

levalangre.blogg.se

Denna blogg heter Leva längre, eftersom det är vad den handlar om. Den handlar om mitt val att genom en GBP-operation få tillbaka mitt liv från fetman. Mitt val för att kunna leva ett långt och aktivt liv med min sambo och mina två barn.

RSS 2.0