Termer

Idag är en bra dag, jag känner mig pigg och peppad. Är inte så sugen på sött eller annat, utan det har gått bra att bara äta en vaniljpudding till frukost. Känner dock att det börjar bli dags för en shake eller en soppa snart.
 
Sitter och pluggar termer, men just nu känns allt som gröt i hjärnan. Det har gått bra på varje veckotenta, på de tre som jag fått tillbaka hittills så har jag haft ett fel. Då har det varit 30, 26 respektive 41 ord på varje tenta, så det känns jättebra! Men jag förstår inte hur jag ska kunna få in sammanlagt cirka 1500 termer till stora tentan som är i maj. Att läsa medicinsk terminologi är som att lära sig ett helt nytt språk utan att man får någon som helst mjukstart. Men det är roligt också, jag gillar att gotta ner mig i orden betydelse och känna att jag faktiskt lär mig något!
 
Dags att göra en soppa innan det är dags att plugga lite till och sen hämta barnen på förskolan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

levalangre.blogg.se

Denna blogg heter Leva längre, eftersom det är vad den handlar om. Den handlar om mitt val att genom en GBP-operation få tillbaka mitt liv från fetman. Mitt val för att kunna leva ett långt och aktivt liv med min sambo och mina två barn.

RSS 2.0