Stallet

Idag har jag varit med Elliot i stallet. Han rider i en ridlekisgrupp varje lördag. Han är så duktig min lille kille, ridning tror jag verkligen kan bli hans grej. Idag hade de "hoppning" på schemat. Hoppning innebär alltså hinder 15 cm från marken och bommar liggandes direkt på marken. Men det gick bra, han fick in snitsen med att ställa sig upp i sadeln över varje hinder och han ville till och med trava. Det är bara hans andra gång, men han är inte den som är den, utan han väljer de stora ponnysarna och han sitter jättebra i sadeln. Jag fick lite motion också eftersom jag fick gå och springa runt manegen hela passet.
 
Ett av de roligare målen jag har med viktoperationen är att jag äntligen kommer kunna börja rida igen. Jag har varit sugen på att börja rida längre, men eftersom jag är för tung så går inte det. Men när jag är nere på tvåsiffrigt igen så ska jag sätta mig upp i sadeln och återuppta ett gammalt intresse.
 
Nu väntar kaffe hemma hos pappa och Lotta!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

levalangre.blogg.se

Denna blogg heter Leva längre, eftersom det är vad den handlar om. Den handlar om mitt val att genom en GBP-operation få tillbaka mitt liv från fetman. Mitt val för att kunna leva ett långt och aktivt liv med min sambo och mina två barn.

RSS 2.0