Vatten

Idag mår jag bättre, så idag ska jag köra igång på riktigt med kostersättningen. Jag har ju hittills inte fått i mig tillräckligt med soppor, vilket resulterar i att jag har mått ganska illa och att jag känner av att jag ligger minus på energikontot. Idag blev det iallafall en chokladpudding till frukost tillsammans med 5 dl vatten.
 
Jag har som mål att åtminstone få i mig 2 liter vatten om dagen. Utan vatten sköljer man inte ur ketonerna ur kroppen och man går inte ner i vikt, inte lika mycket iallafall. Vattnet gör ju också att man inte känner av hungern alls lika mycket. För hungrig blir man, speciellt under den här första tiden när man inte är van med två dl mat per mål. Men det ordnar ju upp sig med tiden. Jag känner redan nu att mitt sötsug håller på att försvinna, för det tyckte jag var riktigt jobbigt första dagen. Första dagen var jag sugen på allt, men nu gick det till och med bra att se barnen äta frukost imorse utan att jag ville trycka i mig ett gäng mackor jag också.
 
Dags att plugga, jag har en uppgift i kursen Kommunikation att skriva som jag dragit ut på i det längsta...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

levalangre.blogg.se

Denna blogg heter Leva längre, eftersom det är vad den handlar om. Den handlar om mitt val att genom en GBP-operation få tillbaka mitt liv från fetman. Mitt val för att kunna leva ett långt och aktivt liv med min sambo och mina två barn.

RSS 2.0