Leva längre

Jag satt länge och funderade över ett passande namn på den här bloggen. Först funderade jag över att inspireras av min målvikt eller antalen kilon jag vill gå ner, men samtidigt är det inte kilona som är det viktiga. Kilona är bara ett nummer. Syftet med att jag gör denna operation är ju inte siffror på en våg, syftet är ju att må bättre, bli hälsosammare, leva längre. Leva längre än vad jag kommer göra om jag fortsätter vara sjukligt fet i många år till.
 
Vi har ju mycket fetmarelaterade sjukdomar i släkten som går i arv, och jag vill göra mitt yttersta för att inte få en av dem. Hypertoni, blodproppar, hjärtinfarkter, diabetes och lite annat smått och gott har vi cirkulerandes inom den närmsta släkten och jag klarar mig verkligen utan de problemen. Jag vill ju även statuera ett exempel för mina två barn att det är skönt att leva hälsosamt. Jag vill vara en aktiv mamma som orkar springa i pulkabackar en hel dag, som kan åka skidor, som åker ut i skogen och plockar svamp och bär. Som jag har det idag med ont i ryggen, ont i fötterna, ont i knäna och som blir anfådd och får hjärtklappning av att gå några trappor upp i ett höghus så går inte det.
 
Att kunna gå och handla kläder som sitter bra, att få ett normalt BMI, att inte ha ångest för att träffa nya människor och att få på mig min förlovningsring igen är bara en bonus till att förhoppningsvis få leva längre. Man lever ändå som det redan är på lånad tid och om jag nu köper mig några extra år med familj och vänner genom denna metod så är det för mig värt det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

levalangre.blogg.se

Denna blogg heter Leva längre, eftersom det är vad den handlar om. Den handlar om mitt val att genom en GBP-operation få tillbaka mitt liv från fetman. Mitt val för att kunna leva ett långt och aktivt liv med min sambo och mina två barn.

RSS 2.0